Onze Vereniging

Welkom bij Dansvereniging Sunrise, de plek voor dans in Sint-Oedenrode! Wij zijn een enthousiaste groep dansliefhebbers die samenkomen om onze passie voor dans te delen en te vieren. Met een breed scala aan dansstijlen, van Garde Polka tot Hip Hop en Modern, bieden we voor ieder wat wils.

Bij Sunrise staat plezier voorop. We zijn trots op onze diverse leden, van jong tot oud, die allemaal met veel energie en toewijding hun dansvaardigheden ontwikkelen. Gedurende het jaar organiseren we talloze activiteiten en optredens. Denk aan onze jaarlijkse Familiedag, de spectaculaire eindvoorstelling en diverse lokale evenementen. Ook gaan we om de twee jaar met z’n allen op kamp en vieren we elk jaar een gezellige Sinterklaasviering voor onze jongste leden.

Of je nu een ervaren danser bent of net begint, bij Dansvereniging Sunrise vind je een warme en ondersteunende omgeving om jouw dans dromen waar te maken. Kom een keer langs voor een proefles en ervaar zelf de gezelligheid van dansen bij Sunrise!

Bij Sunrise dansen we samen, groeien we samen en stralen we samen!

Garde

Dansvereniging Sunrise is de enige in Sint-Oedenrode die Garde Polka aanbiedt, een unieke dansstijl geïnspireerd door Slavische en Sloveense folklore. Gardedans combineert ritmische arm- en beenbewegingen met lenigheid, sprongen, grondelementen en acrobatiek, alles in een snel tempo. Elementen van klassiek ballet komen ook terug, waardoor het een intensieve, speelse en aantrekkelijke dansstijl is.

Onze garde groepen zijn nauw verbonden met het Carnaval. De jongste groep vergezelt de jeugdprins(es) en de oudste groep gaat op stap met de Prins van Papgat en zijn gevolg tijdens diverse carnavalsactiviteiten. Van november tot februari treden onze dansgroepen vaak op, bijvoorbeeld bij het 11-11 bal, recepties en ‘Papgat op de Planken’.

Deze periode brengt onvergetelijke momenten en mooie herinneringen, met de vier carnavalsdagen als absolute hoogtepunt, vol feest en dans!

Showdans

Bij Dansvereniging Sunrise draait showdans om vrijheid en variatie. Onze choreografen kiezen zelf de stijl en muziek, vaak uptempo en met een goede beat. Denk aan Hip Hop, Streetdance, Modern, Lyrical en Jazz. We passen ons aan de trends aan en luisteren naar onze leden.

Elk jaar leren onze showdansgroepen vier verschillende dansen. De eerste is de familiedagdans, waarmee we het hele seizoen optreden bij lokale evenementen. De overige drie dansen worden speciaal gemaakt voor onze jaarlijkse eindvoorstelling, twee weken voor de zomervakantie. Hier laten alle dansgroepen, behalve de gardegroepen, hun nieuwe moves zien in spectaculaire, thematische shows.

Bij Sunrise vinden we outfits net zo belangrijk als de dans zelf. Voor elke dans zorgen we voor bijpassende kleding, vaak speciaal gemaakt of gekocht, om de show compleet te maken.

Naast deze vier dansen doen we regelmatig mee aan workshops en optredens, waarbij we soms zelfs nieuwe dansen creëren. Samen met onze leden en choreografen bekijken we wat mogelijk is en dansen we met veel plezier mee.

Onze kalender is vol met leuke activiteiten: van de familiedag in november en de jaarlijkse dansvoorstelling tot aan kampeerweekenden en sinterklaasvieringen. Onze oudere groepen schitteren ook bij evenementen zoals ‘Papgat op de Planken’ en koopzondagen. Bij Sunrise ben je elk seizoen verzekerd van veel dansplezier en podiumervaring!