Commissies

Wil jij ook de handen uit de mouwen steken?

Commissie familiedag

In november organiseert de vereniging een familiedag. Dit is een evenement waarin alle groepen van de vereniging hun eerste dans zullen optreden aan familie en vrienden. De commissie Familiedag houdt zich bezig met de organisatie van deze dag. Denk daarbij aan afspraken met de locatie, klaarmaken van de zaal, kleedruimtes gereed maken, verzorgen van de loterij etc.
De commissie loopt van september t/m november en in die maanden zullen er een aantal vergaderingen plaatsvinden om taken te verdelen en stand van zaken te bespreken.
Voor deze commissie zijn we nog op zoek naar nieuwe mensen.

Commissie sponsoring

Commissie sponsoring is verantwoordelijk voor het bedenken en organiseren van sponsoracties. Hierbij te denken aan;

– Worstenbroodjes actie (Bakkerij Bekkers)
– Lege flessen actie (Jumbo)
– Bonnetjes actie (Keurslager Kluijtmans)

De commissie zorgt voor het contact met de sponsor en zorgt ervoor dat de actie op de juiste manier wordt uitgezet. Verder worden bedrijven vanuit de commissie sponsoring benaderd om de vereniging te sponsoren om onze voorstelling en familiedag mede mogelijk te maken.
Commissie sponsoring heeft een looptijd van september t/m juli en er wordt ongeveer 4 keer per jaar vergaderd.
Voor deze commissie zijn we nog op zoek naar extra mensen.

Commissie Mariendael

Dansvereniging Sunrise traint in Cultureel Educatief Centrum Mariendael. Commissie Mariendael houdt zich bezig met het contact met Mariendael. Er worden afspraken gemaakt over zaalhuur en reserveringen gemaakt zodat alle groepen kunnen trainen etc.
Deze commissie loopt het hele jaar door.

Commissie kamp en eindejaarsactiviteit

1x per 2 jaar gaan we met de hele vereniging op kamp. Het jaar dat we niet op kamp gaan wordt er een eindejaarsactiviteit georganiseerd. Deze commissie is verantwoordelijk voor het organiseren en invullen van deze evenementen. Denk hierbij aan locatie, boodschappen, spellen, etc. Aankomend seizoen (2024-2025) zal er een eindejaarsactiviteit georganiseerd gaan worden. Commissie kamp en eindejaarsactiviteit heeft een looptijd van januari t/m mei en tijdens deze periode wordt er (afhankelijk van het seizoen) 3 tot 5x vergaderd.
Voor deze commissie zijn we nog op zoek naar extra mensen.

Commissie carnaval

Commissie carnaval houdt zich bezig met het regelen van alle activiteiten en optredens rondom carnaval voor onze gardegroepen. De looptijd van commissie carnaval is van september t/m maart. Tijdens deze periode hebben we een aantal vergaderingen. Hierin wordt de voortgang besproken en bekijken we wie wanneer welke taken oppakt. Er wordt samen met bestuur, trainsters en ouders gezorgd dat onze garde groepen zorgeloos op pad kunnen tijdens carnaval.

Commissie PR

Commissie PR beheert de social media van Dansvereniging Sunrise. Zij zorgen ervoor dat er regelmatig wat gedeeld wordt op de kanalen en verzorgd mooi beeldmateriaal voor de communicatie. Naast de social media, zorgen zij er ook voor dat de website up to date blijft en steeds wordt aangevuld met de huidige informatie en foto’s. Op het moment dat er bijvoorbeeld flyers o.i.d. gemaakt moet worden, zorgt de PR hiervoor.

Commissie traktatie

Commissie traktatie is verantwoordelijk voor het inkopen van eten en drinken tijdens de evenementen van DV Sunrise. Daarnaast verzorgen zij ook de bedankjes voor onze vrijwilligers en hulpouders. De opdracht komt vanuit 1 aanspreekpunt vanuit het bestuur en dan worden onderling de taken worden verdeeld binnen de commissie. De looptijd van de commissie traktatie is van september t/m juni.

Commissie voorstelling

Ieder jaar organiseert Dansvereniging Sunrise een voorstelling met alle showgroepen van de vereniging. De voorstellingscommissie zoekt hier ieder seizoen een thema voor met bijpassende verhaal. Ze zorgen ervoor dat alle groepen met verschillende dansen dit thema uitbeeldt. Daarnaast is de commissie voorstelling ook verantwoordelijk voor de juiste tijdsplanning, het inrichten van de zaal, het leiden van de voorbereiding en de randvoorwaarden zoals het regelen van het podium, licht en geluid.
Deze commissie loopt van oktober t/m juni en in die periode wordt er een aantal keer vergaderd.
Voor deze commissie zijn we nog op zoek naar mensen die ons tijdens de voorstellingsweek willen ondersteunen met uitvoerende taken.

Commissie trainsters

Commissie Trainsters is een contactpersoon voor de trainsters van onze vereniging. Ze bereiden de trainstersvergadering voor en nemen contact op met de trainsters bij belangrijke informatie of wijzigingen. Ook fungeert deze commissie als een aanspreekpunt voor de trainsters op het moment dat hen iets dwarszit of niet lekker loopt. Ze ondersteunen hen en denken mee in oplossingen.

Commissie kleding

De Commissie Kleding verzorgt alle kleding die de dansers en danseressen dragen tijdens alle optredens. Zij bedenken samen met de trainsters welke kleding mooi is, bestellen die, passen ze door met de groepen, vermaken de kleding waar nodig en zorgen dat alle kleding tot in de puntjes verzorgd is voor de dansers het podium op gaan.
De commissie loop het gehele seizoen en in dat seizoen wordt er een aantal keer bij elkaar gezeten.
Voor deze commissie zijn we nog op zoek naar mensen die de commissie willen ondersteunen en kunnen werken met een naaimachine.

Commissie evenementen en workshops

Jaarlijks verzorgen onze dansgroepen verschillende optredens bij externe evenementen. Daarnaast worden er door onze trainsters ook met enige regelmaat workshops verzorgd op basisscholen, kinderdagverblijven, etc. Deze commissie is verantwoordelijk voor het contact met de externe partijen. Indien nodig sluit de commissie ook aan tijdens vergaderingen en bijeenkomsten. Verder houdt deze commissie de ogen en oren open m.b.t. nieuwe manieren en plekken om DV Sunrise op de kaart te zetten in de vorm van netwerk vergroten, optredens en workshops.